“WE VERKOPEN GEEN ZACHTE BOLLETJES OF PISTOLLETJES, MAAR BROOD VAN UITSTEKENDE KWALITEIT MET SMAAK"

Lion Schapendonk, ‘t Paviljoen Roosendaal

‘t Paviljoen Roosendaal

In hartje centrum op de Nieuwe Markt vind je ’t Paviljoen Roosendaal. Gehuisvest op het plein, in het markante ontwerp van René van Zuuk Architecten, is deze lunchroom een lust voor het oog en de maag.

Wie? Lion en Rian Schapendonk

Wat? Gastheer en chef, tevens eigenaren

Waar? ‘t Paviljoen Roosendaal

‘t Paviljoen Roosendaal

In hartje centrum op de Nieuwe Markt vind je ’t Paviljoen Roosendaal. Gehuisvest op het plein, in het markante ontwerp van René van Zuuk Architecten, is deze lunchroom een lust voor het oog en de maag.

Wie? Lion en Rian Schapendonk

Wat? Gastheer en chef, tevens eigenaren

Waar? ‘t Paviljoen Roosendaal

‘t Paviljoen Roosendaal

In hartje centrum op de Nieuwe Markt vind je ’t Paviljoen Roosendaal. Gehuisvest op het plein, in het markante ontwerp van René van Zuuk Architecten, is deze lunchroom een lust voor het oog en de maag.

Wie? Lion en Rian Schapendonk

Wat? Gastheer en chef, tevens eigenaren

Waar? ‘t Paviljoen Roosendaal

‘t Paviljoen is een lunchroom die zich richt op een breed publiek. Of je nu taartliefhebber bent, of van een gezonde maaltijdsalade houdt, elke dag van half 10 tot half 6 kun je er terecht voor de (h)eerlijkste gerechten uit de koker van chef Rian Schapendonk. De verse smoothies en fruitsappen zijn inmiddels een begrip in weide omgeving.

‘Het pand stond al 2,5 jaar leeg toen we er langs liepen’, vertelt Lion. ‘Onze eerste gedachte was: een pand midden in het centrum, daar moet je toch iets mee kunnen doen?’ Met ruim 24 jaar horeca-ervaring stappen Lion en zijn vrouw in hun nieuwe avontuur. Inmiddels runnen ze nu al weer vier jaar Lunchroom ‘t Paviljoen.

De opstartfase heeft wel zijn voeten in de aarde gehad, want in het begin was er geen aanloop naar ‘t Paviljoen. Met plantenbakken, paarse lopers en vlaggen, brengen Lion en Rian de loop op gang. Sindsdien is het er altijd druk. Klanten vertellen dat de prijs die ze voor al het lekkers betalen, relatief laag is voor de kwaliteit die ze ervoor krijgen. Geen reden voor ‘t Paviljoen om de prijs te verhogen. Lion: ‘Ik heb liever honderd mensen met deze prijs, dan vijftig mensen met een prijs die hoger ligt. Vaak komen mensen voor een bakje koffie en zien we ze later weer terug voor de lunch.’

‘t Paviljoen is een lunchroom die zich richt op een breed publiek. Of je nu taartliefhebber bent, of van een gezonde maaltijdsalade houdt, elke dag van half 10 tot half 6 kun je er terecht voor de (h)eerlijkste gerechten uit de koker van chef Rian Schapendonk. De verse smoothies en fruitsappen zijn inmiddels een begrip in weide omgeving.

‘Het pand stond al 2,5 jaar leeg toen we er langs liepen’, vertelt Lion. ‘Onze eerste gedachte was: een pand midden in het centrum, daar moet je toch iets mee kunnen doen?’ Met ruim 24 jaar horeca-ervaring stappen Lion en zijn vrouw in hun nieuwe avontuur. Inmiddels runnen ze nu al weer vier jaar Lunchroom ‘t Paviljoen.

De opstartfase heeft wel zijn voeten in de aarde gehad, want in het begin was er geen aanloop naar ‘t Paviljoen. Met plantenbakken, paarse lopers en vlaggen, brengen Lion en Rian de loop op gang. Sindsdien is het er altijd druk. Klanten vertellen dat de prijs die ze voor al het lekkers betalen, relatief laag is voor de kwaliteit die ze ervoor krijgen. Geen reden voor ‘t Paviljoen om de prijs te verhogen. Lion: ‘Ik heb liever honderd mensen met deze prijs, dan vijftig mensen met een prijs die hoger ligt. Vaak komen mensen voor een bakje koffie en zien we ze later weer terug voor de lunch.’

‘t Paviljoen is een lunchroom die zich richt op een breed publiek. Of je nu taartliefhebber bent, of van een gezonde maaltijdsalade houdt, elke dag van half 10 tot half 6 kun je er terecht voor de (h)eerlijkste gerechten uit de koker van chef Rian Schapendonk. De verse smoothies en fruitsappen zijn inmiddels een begrip in weide omgeving.

‘Het pand stond al 2,5 jaar leeg toen we er langs liepen’, vertelt Lion. ‘Onze eerste gedachte was: een pand midden in het centrum, daar moet je toch iets mee kunnen doen?’ Met ruim 24 jaar horeca-ervaring stappen Lion en zijn vrouw in hun nieuwe avontuur. Inmiddels runnen ze nu al weer vier jaar Lunchroom ‘t Paviljoen.

De opstartfase heeft wel zijn voeten in de aarde gehad, want in het begin was er geen aanloop naar ‘t Paviljoen. Met plantenbakken, paarse lopers en vlaggen, brengen Lion en Rian de loop op gang. Sindsdien is het er altijd druk. Klanten vertellen dat de prijs die ze voor al het lekkers betalen, relatief laag is voor de kwaliteit die ze ervoor krijgen. Geen reden voor ‘t Paviljoen om de prijs te verhogen. Lion: ‘Ik heb liever honderd mensen met deze prijs, dan vijftig mensen met een prijs die hoger ligt. Vaak komen mensen voor een bakje koffie en zien we ze later weer terug voor de lunch.’

Wat is het geheim achter het succes van ’t Paviljoen Roosendaal?

Met pretlichtjes in zijn ogen vertelt gastheer Lion:

‘Ons succes zit hem in de vriendelijke service, de kwaliteit van de producten en de hygiëne. De kwaliteit zie je ook terug in het brood van Bussing. We verkopen geen zachte bolletjes of pistoletjes, maar brood van uitstekende kwaliteit, met smaak. We serveren grote plakken B’rustiek bruin, mais en wit. Binnenkort breiden we de kaart uit met het Pain de Camarque lunchbroodje, een rustiek desembrood met een knapperige korst, op smaak gebracht met fleur de sel uit de Franse Camargue.’

‘Het vierde punt dat het succes bepaalt, is het wederzijds respect voor elkaar en voor de klant, ondanks de verharding in de maatschappij’, vervolgt Lion zijn verhaal. ‘Onlangs kregen we nog een vriendelijk bericht achterop de nota: ‘Bedankt :-)’ stond erop geschreven. Daar worden we blij van.’

Wat is het geheim achter het succes van ’t Paviljoen Roosendaal?

Met pretlichtjes in zijn ogen vertelt gastheer Lion:

‘Ons succes zit hem in de vriendelijke service, de kwaliteit van de producten en de hygiëne. De kwaliteit zie je ook terug in het brood van Bussing. We verkopen geen zachte bolletjes of pistoletjes, maar brood van uitstekende kwaliteit, met smaak. We serveren grote plakken B’rustiek bruin, mais en wit. Binnenkort breiden we de kaart uit met het Pain de Camarque lunchbroodje, een rustiek desembrood met een knapperige korst, op smaak gebracht met fleur de sel uit de Franse Camargue.’

‘Het vierde punt dat het succes bepaalt, is het wederzijds respect voor elkaar en voor de klant, ondanks de verharding in de maatschappij’, vervolgt Lion zijn verhaal. ‘Onlangs kregen we nog een vriendelijk bericht achterop de nota: ‘Bedankt :-)’ stond erop geschreven. Daar worden we blij van.’

Wat is het geheim achter het succes van ’t Paviljoen Roosendaal?

Met pretlichtjes in zijn ogen vertelt gastheer Lion:

‘Ons succes zit hem in de vriendelijke service, de kwaliteit van de producten en de hygiëne. De kwaliteit zie je ook terug in het brood van Bussing. We verkopen geen zachte bolletjes of pistoletjes, maar brood van uitstekende kwaliteit, met smaak. We serveren grote plakken B’rustiek bruin, mais en wit. Binnenkort breiden we de kaart uit met het Pain de Camarque lunchbroodje, een rustiek desembrood met een knapperige korst, op smaak gebracht met fleur de sel uit de Franse Camargue.’

‘Het vierde punt dat het succes bepaalt, is het wederzijds respect voor elkaar en voor de klant, ondanks de verharding in de maatschappij’, vervolgt Lion zijn verhaal. ‘Onlangs kregen we nog een vriendelijk bericht achterop de nota: ‘Bedankt :-)’ stond erop geschreven. Daar worden we blij van.’

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

‘Er is steeds meer vraag naar huisgemaakt. Wij werken daarom veel met verse producten. Truffelmayonaise, zelfgemaakte jams, vijgenchutney en granola staan op het menu en zijn ook los te koop. Voor de lekkere trek liggen er snackrepen en bounty balletjes klaar om mee te nemen, met donkere chocolade en maple syrop. Omdat hier veel vraag naar is, breiden we vanaf september ons assortiment verder uit.

Daarnaast hebben we te maken gekregen met de allergenenwetgeving. Steeds meer mensen zijn zich bewust van wat ze binnen krijgen en wat dat met hen doet. Onze inkopen doen we dan ook bij een natuurwinkel en gebruiken we natuurlijke producten. We gebruiken echte dille, geen poeder en dat proef je.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘Het lekkerste broodje is de Clubsandwich met zalm en garnalen, sla en huisgemaakte dillemayonaise. Het B’rustiek brood wordt dik gesneden, zodat het er mooi uit ziet en het als een volledige maaltijd kan worden genuttigd. De Clubsandwich met spek en kip of de Clubpaviljoen met frites worden het meest verkocht.’

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

‘Er is steeds meer vraag naar huisgemaakt. Wij werken daarom veel met verse producten. Truffelmayonaise, zelfgemaakte jams, vijgenchutney en granola staan op het menu en zijn ook los te koop. Voor de lekkere trek liggen er snackrepen en bounty balletjes klaar om mee te nemen, met donkere chocolade en maple syrop. Omdat hier veel vraag naar is, breiden we vanaf september ons assortiment verder uit.

Daarnaast hebben we te maken gekregen met de allergenenwetgeving. Steeds meer mensen zijn zich bewust van wat ze binnen krijgen en wat dat met hen doet. Onze inkopen doen we dan ook bij een natuurwinkel en gebruiken we natuurlijke producten. We gebruiken echte dille, geen poeder en dat proef je.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘Het lekkerste broodje is de Clubsandwich met zalm en garnalen, sla en huisgemaakte dillemayonaise. Het B’rustiek brood wordt dik gesneden, zodat het er mooi uit ziet en het als een volledige maaltijd kan worden genuttigd. De Clubsandwich met spek en kip of de Clubpaviljoen met frites worden het meest verkocht.’

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

‘Er is steeds meer vraag naar huisgemaakt. Wij werken daarom veel met verse producten. Truffelmayonaise, zelfgemaakte jams, vijgenchutney en granola staan op het menu en zijn ook los te koop. Voor de lekkere trek liggen er snackrepen en bounty balletjes klaar om mee te nemen, met donkere chocolade en maple syrop. Omdat hier veel vraag naar is, breiden we vanaf september ons assortiment verder uit.

Daarnaast hebben we te maken gekregen met de allergenenwetgeving. Steeds meer mensen zijn zich bewust van wat ze binnen krijgen en wat dat met hen doet. Onze inkopen doen we dan ook bij een natuurwinkel en gebruiken we natuurlijke producten. We gebruiken echte dille, geen poeder en dat proef je.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘Het lekkerste broodje is de Clubsandwich met zalm en garnalen, sla en huisgemaakte dillemayonaise. Het B’rustiek brood wordt dik gesneden, zodat het er mooi uit ziet en het als een volledige maaltijd kan worden genuttigd. De Clubsandwich met spek en kip of de Clubpaviljoen met frites worden het meest verkocht.’