"KWALITEIT BEPAALT HET SUCCES: GOEDE VLEESWAREN, KAAS, VIS EN UITERAARD GOED BROOD"
LA CABANE DE FABIAN, ROTTERDAM
Aan de Bergweg in een echt ouderwetse Rotterdamse wijk, zit La Cabane de Fabian. Een kruidenierswinkeltje nieuwe stijl, waar je naast vleeswaren, visconserven, kaas en brood ook een Rotterdams biertje kunt kopen. Een broodje van Bussing met oude kaas is hier erg gewild, want de rasechte Rotterdammer hoeft geen poespas, maar het moet wél lekker zijn.
Wie? Fabian Verschoor
Wat? Horeca-ondernemer
Waar? La Cabane de Fabian, Rotterdam
LA CABANE DE FABIAN, ROTTERDAM
Aan de Bergweg in een echt ouderwetse Rotterdamse wijk, zit La Cabane de Fabian. Een kruidenierswinkeltje nieuwe stijl, waar je naast vleeswaren, visconserven, kaas en brood ook een Rotterdams biertje kunt kopen. Een broodje van Bussing met oude kaas is hier erg gewild, want de rasechte Rotterdammer hoeft geen poespas, maar het moet wél lekker zijn.
Wie? Fabian Verschoor
Wat? Horeca-ondernemer
Waar? La Cabane de Fabian, Rotterdam
LA CABANE DE FABIAN, ROTTERDAM
Aan de Bergweg in een echt ouderwetse Rotterdamse wijk, zit La Cabane de Fabian. Een kruidenierswinkeltje nieuwe stijl, waar je naast vleeswaren, visconserven, kaas en brood ook een Rotterdams biertje kunt kopen. Een broodje van Bussing met oude kaas is hier erg gewild, want de rasechte Rotterdammer hoeft geen poespas, maar het moet wél lekker zijn.
Wie? Fabian Verschoor
Wat? Horeca-ondernemer
Waar? La Cabane de Fabian, Rotterdam
Met hulp van zijn vader, zijn eigen creativiteit en een ontwerper met een goed gevoel voor het juiste imago, opent hij op 10 december 2014 de deur van zijn eigen kruidenierswinkel. Het doet een beetje Italiaans aan, of is het Frans? Of toch Spaans? Hoewel Fabian zelf een rasechte Rotterdammer is, geeft zijn Cabane de Fabian je het gelukzalige gevoel in de Méditerranée te zijn.
Fabian, opgeleid bij het Franse restaurant C’est Ca in Den Haag en daarna werkzaam als kok bij Italiaans restaurant Mangiare in Rotterdam, werkt al weer drie jaar in de horeca. In september 2014 loopt hij langs een leegstaand pandje aan de Bergweg. Het brengt hem op het idee om de al jaren sluimerende gedachte om zijn eigen toko te runnen, nu daadwerkelijk gestalte te geven. Vijf weken later heeft hij de sleutel in de hand. Op 10 december 2014 opent hij de deuren voor het Rotterdamse publiek, dat vanaf dag één zijn Cabane met bijzondere specialiteiten weet te vinden.
Wat is het geheim achter het succes van La Cabane de Fabian?
‘Kwaliteit bepaalt het succes. Goede vleeswaren, kaas, vis en uiteraard goed brood. Via mijn broer raakte ik bekend met het brood van Bussing.’ Het Breekbrood was het eerste product dat ik in mijn assortiment opnam, maar al snel bleek er vraag naar meer soorten brood.’ B’rustiek Bruin en Pain de Camarque volgen. Fabian werkt daarnaast graag met streekproducten en typisch Rotterdams producten, zoals het Rotterdamse biertje. De streekproducten haalt hij inmiddels op de Oogstmarkt op het Noordplein. ‘Het leuke van deze markt is, dat de mensen die er staan hier uit de polder komen’.
Met hulp van zijn vader, zijn eigen creativiteit en een ontwerper met een goed gevoel voor het juiste imago, opent hij op 10 december 2014 de deur van zijn eigen kruidenierswinkel. Het doet een beetje Italiaans aan, of is het Frans? Of toch Spaans? Hoewel Fabian zelf een rasechte Rotterdammer is, geeft zijn Cabane de Fabian je het gelukzalige gevoel in de Méditerranée te zijn.
Fabian, opgeleid bij het Franse restaurant C’est Ca in Den Haag en daarna werkzaam als kok bij Italiaans restaurant Mangiare in Rotterdam, werkt al weer drie jaar in de horeca. In september 2014 loopt hij langs een leegstaand pandje aan de Bergweg. Het brengt hem op het idee om de al jaren sluimerende gedachte om zijn eigen toko te runnen, nu daadwerkelijk gestalte te geven. Vijf weken later heeft hij de sleutel in de hand. Op 10 december 2014 opent hij de deuren voor het Rotterdamse publiek, dat vanaf dag één zijn Cabane met bijzondere specialiteiten weet te vinden.
Wat is het geheim achter het succes van La Cabane de Fabian?
‘Kwaliteit bepaalt het succes. Goede vleeswaren, kaas, vis en uiteraard goed brood. Via mijn broer raakte ik bekend met het brood van Bussing.’ Het Breekbrood was het eerste product dat ik in mijn assortiment opnam, maar al snel bleek er vraag naar meer soorten brood.’ B’rustiek Bruin en Pain de Camarque volgen. Fabian werkt daarnaast graag met streekproducten en typisch Rotterdams producten, zoals het Rotterdamse biertje. De streekproducten haalt hij inmiddels op de Oogstmarkt op het Noordplein. ‘Het leuke van deze markt is, dat de mensen die er staan hier uit de polder komen’.
Met hulp van zijn vader, zijn eigen creativiteit en een ontwerper met een goed gevoel voor het juiste imago, opent hij op 10 december 2014 de deur van zijn eigen kruidenierswinkel. Het doet een beetje Italiaans aan, of is het Frans? Of toch Spaans? Hoewel Fabian zelf een rasechte Rotterdammer is, geeft zijn Cabane de Fabian je het gelukzalige gevoel in de Méditerranée te zijn.
Fabian, opgeleid bij het Franse restaurant C’est Ca in Den Haag en daarna werkzaam als kok bij Italiaans restaurant Mangiare in Rotterdam, werkt al weer drie jaar in de horeca. In september 2014 loopt hij langs een leegstaand pandje aan de Bergweg. Het brengt hem op het idee om de al jaren sluimerende gedachte om zijn eigen toko te runnen, nu daadwerkelijk gestalte te geven. Vijf weken later heeft hij de sleutel in de hand. Op 10 december 2014 opent hij de deuren voor het Rotterdamse publiek, dat vanaf dag één zijn Cabane met bijzondere specialiteiten weet te vinden.
Wat is het geheim achter het succes van La Cabane de Fabian?
‘Kwaliteit bepaalt het succes. Goede vleeswaren, kaas, vis en uiteraard goed brood. Via mijn broer raakte ik bekend met het brood van Bussing.’ Het Breekbrood was het eerste product dat ik in mijn assortiment opnam, maar al snel bleek er vraag naar meer soorten brood.’ B’rustiek Bruin en Pain de Camarque volgen. Fabian werkt daarnaast graag met streekproducten en typisch Rotterdams producten, zoals het Rotterdamse biertje. De streekproducten haalt hij inmiddels op de Oogstmarkt op het Noordplein. ‘Het leuke van deze markt is, dat de mensen die er staan hier uit de polder komen’.
Fabian verzint graag nieuwe producten, houdt van improviseren en kookt niet volgens vaste recepturen. ‘Geef mij maar een berg producten en daar maak ik dan iets lekkers mee.’
In het bezoekersaantal zit een stijgende lijn, elke dag komen er meer mensen. Mond-tot-mond reclame werkt het beste en geniet ook van free publicity via Rotterdamse media. Klanten komen vaak binnen een paar dagen weer terug. En dan ineens staan ze drie keer per week in de winkel om een belegd broodje en kruidenierswaren mee te nemen. Ter plaatste een broodje nuttigen kan ook. Binnen en buiten.
Welke trends signaleer je op lunchgebied?
Fabian: ‘Er is vraag naar biologisch en naar streekproducten. Verder moet het eten ambachtelijk worden klaargemaakt en wordt er veel waarde gehecht aan kwaliteit. Zo heb ik een klant, die zelf vegetarisch eet, maar altijd bij mij de vleeswaren haalt als ze gasten krijgt. Huisgemaakt doet het ook goed.’
Dierenwelzijn en kwaliteit gaan samen op, vindt Fabian vol overtuiging. Het hoeft dan ook niet persé biologisch te zijn, als de dieren maar goed behandeld worden. Verder ontdekte hij dat er in Nederland geen vaste lunchtijd is. ‘Het eten van een broodje gebeurt ook buiten lunchtijd om. Dit in tegenstelling tot het lunchen in Frankrijk dat van twaalf tot twee plaatsvindt. Dan zit je tent helemaal vol en is het daarna weer afgelopen. Hier in Nederland loopt het bestellen van een belegd broodje de hele dag door.’
Fabian verzint graag nieuwe producten, houdt van improviseren en kookt niet volgens vaste recepturen. ‘Geef mij maar een berg producten en daar maak ik dan iets lekkers mee.’
In het bezoekersaantal zit een stijgende lijn, elke dag komen er meer mensen. Mond-tot-mond reclame werkt het beste en geniet ook van free publicity via Rotterdamse media. Klanten komen vaak binnen een paar dagen weer terug. En dan ineens staan ze drie keer per week in de winkel om een belegd broodje en kruidenierswaren mee te nemen. Ter plaatste een broodje nuttigen kan ook. Binnen en buiten.
Welke trends signaleer je op lunchgebied?
Fabian: ‘Er is vraag naar biologisch en naar streekproducten. Verder moet het eten ambachtelijk worden klaargemaakt en wordt er veel waarde gehecht aan kwaliteit. Zo heb ik een klant, die zelf vegetarisch eet, maar altijd bij mij de vleeswaren haalt als ze gasten krijgt. Huisgemaakt doet het ook goed.’
Dierenwelzijn en kwaliteit gaan samen op, vindt Fabian vol overtuiging. Het hoeft dan ook niet persé biologisch te zijn, als de dieren maar goed behandeld worden. Verder ontdekte hij dat er in Nederland geen vaste lunchtijd is. ‘Het eten van een broodje gebeurt ook buiten lunchtijd om. Dit in tegenstelling tot het lunchen in Frankrijk dat van twaalf tot twee plaatsvindt. Dan zit je tent helemaal vol en is het daarna weer afgelopen. Hier in Nederland loopt het bestellen van een belegd broodje de hele dag door.’
Fabian verzint graag nieuwe producten, houdt van improviseren en kookt niet volgens vaste recepturen. ‘Geef mij maar een berg producten en daar maak ik dan iets lekkers mee.’
In het bezoekersaantal zit een stijgende lijn, elke dag komen er meer mensen. Mond-tot-mond reclame werkt het beste en geniet ook van free publicity via Rotterdamse media. Klanten komen vaak binnen een paar dagen weer terug. En dan ineens staan ze drie keer per week in de winkel om een belegd broodje en kruidenierswaren mee te nemen. Ter plaatste een broodje nuttigen kan ook. Binnen en buiten.
Welke trends signaleer je op lunchgebied?
Fabian: ‘Er is vraag naar biologisch en naar streekproducten. Verder moet het eten ambachtelijk worden klaargemaakt en wordt er veel waarde gehecht aan kwaliteit. Zo heb ik een klant, die zelf vegetarisch eet, maar altijd bij mij de vleeswaren haalt als ze gasten krijgt. Huisgemaakt doet het ook goed.’
Dierenwelzijn en kwaliteit gaan samen op, vindt Fabian vol overtuiging. Het hoeft dan ook niet persé biologisch te zijn, als de dieren maar goed behandeld worden. Verder ontdekte hij dat er in Nederland geen vaste lunchtijd is. ‘Het eten van een broodje gebeurt ook buiten lunchtijd om. Dit in tegenstelling tot het lunchen in Frankrijk dat van twaalf tot twee plaatsvindt. Dan zit je tent helemaal vol en is het daarna weer afgelopen. Hier in Nederland loopt het bestellen van een belegd broodje de hele dag door.’
Het lekkerste broodje Bussing van de kaart?
Het meest bestelde broodje is B’rustiek Bruin of Pain de Camarque met Rotterdamse oude kaas, eigengemaakte mosterd, afgemaakt met pittige rucolasla. Dit broodje is lekker toegankelijk. ‘Laat de poespas maar zitten’, zegt de Rotterdammer vaak die bij hem dit broodje bestelt. ‘Dan ben ik blij dat ik goed brood heb’, vertelt Fabian met een glimlach. Naast het broodje kaas wordt ook vaak die met gerookte tonijn besteld. Vers afgesneden van de moot, geserveerd op B’rustiek bruin. Met een tikkie Japans karakter door de sesamzaadjes en wasabipasta.
Fabian verkoopt naast belegde broodjes ook regelmatig hele 400 grams broden van Bussing. Zoals vijgen-amandel brood, B’rustiek bruin en Pain de Camarque. Op bestelling bakt hij deze af, zodat zijn klanten omringd door de heerlijke geur van versgebakken brood de deur uitgaan, om thuis verder te genieten.
Het lekkerste broodje Bussing van de kaart?
Het meest bestelde broodje is B’rustiek Bruin of Pain de Camarque met Rotterdamse oude kaas, eigengemaakte mosterd, afgemaakt met pittige rucolasla. Dit broodje is lekker toegankelijk. ‘Laat de poespas maar zitten’, zegt de Rotterdammer vaak die bij hem dit broodje bestelt. ‘Dan ben ik blij dat ik goed brood heb’, vertelt Fabian met een glimlach. Naast het broodje kaas wordt ook vaak die met gerookte tonijn besteld. Vers afgesneden van de moot, geserveerd op B’rustiek bruin. Met een tikkie Japans karakter door de sesamzaadjes en wasabipasta.
Fabian verkoopt naast belegde broodjes ook regelmatig hele 400 grams broden van Bussing. Zoals vijgen-amandel brood, B’rustiek bruin en Pain de Camarque. Op bestelling bakt hij deze af, zodat zijn klanten omringd door de heerlijke geur van versgebakken brood de deur uitgaan, om thuis verder te genieten.
Het lekkerste broodje Bussing van de kaart?
Het meest bestelde broodje is B’rustiek Bruin of Pain de Camarque met Rotterdamse oude kaas, eigengemaakte mosterd, afgemaakt met pittige rucolasla. Dit broodje is lekker toegankelijk. ‘Laat de poespas maar zitten’, zegt de Rotterdammer vaak die bij hem dit broodje bestelt. ‘Dan ben ik blij dat ik goed brood heb’, vertelt Fabian met een glimlach. Naast het broodje kaas wordt ook vaak die met gerookte tonijn besteld. Vers afgesneden van de moot, geserveerd op B’rustiek bruin. Met een tikkie Japans karakter door de sesamzaadjes en wasabipasta.
Fabian verkoopt naast belegde broodjes ook regelmatig hele 400 grams broden van Bussing. Zoals vijgen-amandel brood, B’rustiek bruin en Pain de Camarque. Op bestelling bakt hij deze af, zodat zijn klanten omringd door de heerlijke geur van versgebakken brood de deur uitgaan, om thuis verder te genieten.