“VAN TOSTI TOT KREEFT EN EEN TOP LOCATIE SPREEKT VEEL MENSEN AAN"

Gerbert & Marc, Bellevue Willemstad

Bellevue, Willemstad

Met een riant uitzicht op de altijd levendige jachthaven, heeft restaurant Bellevue het beste plekje in het sfeervolle Willemstad weten te veroveren. Sinds 2005 zwaaien chef-koks Gerbert van Beusekom en Marc Hofman hier de scepter.

Wie? Gerbert van Beusekom en Marc Hofman

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Bellevue, Willemstad

Bellevue, Willemstad

Met een riant uitzicht op de altijd levendige jachthaven, heeft restaurant Bellevue het beste plekje in het sfeervolle Willemstad weten te veroveren. Sinds 2005 zwaaien chef-koks Gerbert van Beusekom en Marc Hofman hier de scepter.

Wie? Gerbert van Beusekom en Marc Hofman

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Bellevue, Willemstad

Bellevue, Willemstad

Met een riant uitzicht op de altijd levendige jachthaven, heeft restaurant Bellevue het beste plekje in het sfeervolle Willemstad weten te veroveren. Sinds 2005 zwaaien chef-koks Gerbert van Beusekom en Marc Hofman hier de scepter.

Wie? Gerbert van Beusekom en Marc Hofman

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Bellevue, Willemstad

Gerbert en Marc ontmoetten elkaar voor het eerst in Klaaswaal, niet ver van Willemstad. Beiden werkten al als chef-kok bij bekende Nederlandse restaurants en wilden voor zichzelf beginnen. In de horecakrant lazen ze dat Bellevue te koop was. Een prachtige locatie met een rijke historie. Na goed overleg besloten ze de stoute schoenen aan te trekken en het tot failliet verklaarde restaurant te kopen.

Inmiddels zit het weer vijf van de zeven dagen vol. Een ieder die Willemstad bezoekt is er van 10.00 tot 22.00 uur welkom in het hoogseizoen: van bootbezitter tot zakenman, van fietser tot motorrijder. ‘En het publiek groeit nog steeds’, vertelt Gerbert met gepaste trots. ‘Op een warme zomerdag hebben we al snel zo’n 150 – 200 gasten voor de lunch en wel 350 voor het diner’.

‘Het contact met Bussing voor wat betreft het leveren van het brood op onze kaart was snel gelegd’, vervolgt Gerbert zijn verhaal enthousiast, ‘want zowel Jan Bussing als zijn vader wonen beiden in Willemstad. En uiteraard is Bussing ook de lokale bakker. Je bekijkt eerst welke kwaliteitsproducten de directe omgeving biedt, alvorens buiten de regio te kijken’.

Gerbert en Marc ontmoetten elkaar voor het eerst in Klaaswaal, niet ver van Willemstad. Beiden werkten al als chef-kok bij bekende Nederlandse restaurants en wilden voor zichzelf beginnen. In de horecakrant lazen ze dat Bellevue te koop was. Een prachtige locatie met een rijke historie. Na goed overleg besloten ze de stoute schoenen aan te trekken en het tot failliet verklaarde restaurant te kopen.

Inmiddels zit het weer vijf van de zeven dagen vol. Een ieder die Willemstad bezoekt is er van 10.00 tot 22.00 uur welkom in het hoogseizoen: van bootbezitter tot zakenman, van fietser tot motorrijder. ‘En het publiek groeit nog steeds’, vertelt Gerbert met gepaste trots. ‘Op een warme zomerdag hebben we al snel zo’n 150 – 200 gasten voor de lunch en wel 350 voor het diner’.

‘Het contact met Bussing voor wat betreft het leveren van het brood op onze kaart was snel gelegd’, vervolgt Gerbert zijn verhaal enthousiast, ‘want zowel Jan Bussing als zijn vader wonen beiden in Willemstad. En uiteraard is Bussing ook de lokale bakker. Je bekijkt eerst welke kwaliteitsproducten de directe omgeving biedt, alvorens buiten de regio te kijken’.

Gerbert en Marc ontmoetten elkaar voor het eerst in Klaaswaal, niet ver van Willemstad. Beiden werkten al als chef-kok bij bekende Nederlandse restaurants en wilden voor zichzelf beginnen. In de horecakrant lazen ze dat Bellevue te koop was. Een prachtige locatie met een rijke historie. Na goed overleg besloten ze de stoute schoenen aan te trekken en het tot failliet verklaarde restaurant te kopen.

Inmiddels zit het weer vijf van de zeven dagen vol. Een ieder die Willemstad bezoekt is er van 10.00 tot 22.00 uur welkom in het hoogseizoen: van bootbezitter tot zakenman, van fietser tot motorrijder. ‘En het publiek groeit nog steeds’, vertelt Gerbert met gepaste trots. ‘Op een warme zomerdag hebben we al snel zo’n 150 – 200 gasten voor de lunch en wel 350 voor het diner’.

‘Het contact met Bussing voor wat betreft het leveren van het brood op onze kaart was snel gelegd’, vervolgt Gerbert zijn verhaal enthousiast, ‘want zowel Jan Bussing als zijn vader wonen beiden in Willemstad. En uiteraard is Bussing ook de lokale bakker. Je bekijkt eerst welke kwaliteitsproducten de directe omgeving biedt, alvorens buiten de regio te kijken’.

Wat is het geheim achter het succes van Bellevue Willemstad?

‘Je kunt hier van alles bestellen: van tosti tot kreeft’, vertelt Gerbert. Bellevue heeft een internationale keuken met diverse heerlijke seizoensgerechten. De ‘á la carte’ menukaart wordt dan gemiddeld vijf keer per jaar aangepast. Voor iedereen is er wel iets lekkers te verkrijgen. Het historische stadje trekt bezoekers uit de regio Brabant, maar ook uit de omgeving van Rotterdam en België.

‘Het tweede geheim dat het succes van Bellevue bepaalt, is de kwaliteit van onze gerechten in combinatie met niet al te gekke prijzen, ons vriendelijke personeel en natuurlijk de fraaie ligging.’

‘En als ik er dan nog één mag noemen: ons terras. Dat was er nog niet toen wij het kochten’. Onder grote parasols met verwarming en verlichting kan de dorstige bezoeker op heerlijke loungebanken tot ver in het seizoen genieten van een hapje en een drankje met uitzicht op de haven. Vooral ’s zomers trekt het veel mensen die met de boot een bezoek aan Willemstad brengen.

Wat is het geheim achter het succes van Bellevue Willemstad?

‘Je kunt hier van alles bestellen: van tosti tot kreeft’, vertelt Gerbert. Bellevue heeft een internationale keuken met diverse heerlijke seizoensgerechten. De ‘á la carte’ menukaart wordt dan gemiddeld vijf keer per jaar aangepast. Voor iedereen is er wel iets lekkers te verkrijgen. Het historische stadje trekt bezoekers uit de regio Brabant, maar ook uit de omgeving van Rotterdam en België.

‘Het tweede geheim dat het succes van Bellevue bepaalt, is de kwaliteit van onze gerechten in combinatie met niet al te gekke prijzen, ons vriendelijke personeel en natuurlijk de fraaie ligging.’

‘En als ik er dan nog één mag noemen: ons terras. Dat was er nog niet toen wij het kochten’. Onder grote parasols met verwarming en verlichting kan de dorstige bezoeker op heerlijke loungebanken tot ver in het seizoen genieten van een hapje en een drankje met uitzicht op de haven. Vooral ’s zomers trekt het veel mensen die met de boot een bezoek aan Willemstad brengen.

Wat is het geheim achter het succes van Bellevue Willemstad?

‘Je kunt hier van alles bestellen: van tosti tot kreeft’, vertelt Gerbert. Bellevue heeft een internationale keuken met diverse heerlijke seizoensgerechten. De ‘á la carte’ menukaart wordt dan gemiddeld vijf keer per jaar aangepast. Voor iedereen is er wel iets lekkers te verkrijgen. Het historische stadje trekt bezoekers uit de regio Brabant, maar ook uit de omgeving van Rotterdam en België.

‘Het tweede geheim dat het succes van Bellevue bepaalt, is de kwaliteit van onze gerechten in combinatie met niet al te gekke prijzen, ons vriendelijke personeel en natuurlijk de fraaie ligging.’

‘En als ik er dan nog één mag noemen: ons terras. Dat was er nog niet toen wij het kochten’. Onder grote parasols met verwarming en verlichting kan de dorstige bezoeker op heerlijke loungebanken tot ver in het seizoen genieten van een hapje en een drankje met uitzicht op de haven. Vooral ’s zomers trekt het veel mensen die met de boot een bezoek aan Willemstad brengen.

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Omdat beide heren ook in de keuken staan, zien ze waar veel vraag naar is. Naast diverse soorten broodjes is pasta populair. Verder is er vraag naar ambachtelijk gemaakte gerechten en producten vanuit de streek. Oudere mensen vragen meer om het zachte brood, terwijl de jongeren meer houden van knappiger. Marc: ’Het brood van Bussing speelt daar goed op in. Het heeft karakter en Bussing groeit mee met onze vraag en daarmee ook met die van onze klanten’.

Marc vervolgt: ’Inspelen op de allergenenwetgeving doen we al jaren. We volgen daarin steeds de trends, ook nu op het gebied van gluten- en lactosevrij. Al denkt Gerbert dat het in deze tijd een modeverschijnsel is’.

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

Gerbert: ‘Het meest verkochte broodje is de Club Sandwich met kip, rosbief en spek, in wit of bruin. Hier komen veel mensen voor terug. Maar met stip op nummer één, is het lekkerste broodje de Uitsmijter Royal met rosbief en zelfgemaakte truffeltapenade op het lichte en luchtige briochebrood van Bussing. Deze willen we jou dan ook laten proeven’, vertrouwt Gerbert mij met een knipoog toe. Als ik na afloop van het interview een eerste hapje neem, kan ik niet anders dan het met hem eens zijn: de combinatie van het zachtzoete brood met ei smaakt voortreffelijk!

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Omdat beide heren ook in de keuken staan, zien ze waar veel vraag naar is. Naast diverse soorten broodjes is pasta populair. Verder is er vraag naar ambachtelijk gemaakte gerechten en producten vanuit de streek. Oudere mensen vragen meer om het zachte brood, terwijl de jongeren meer houden van knappiger. Marc: ’Het brood van Bussing speelt daar goed op in. Het heeft karakter en Bussing groeit mee met onze vraag en daarmee ook met die van onze klanten’.

Marc vervolgt: ’Inspelen op de allergenenwetgeving doen we al jaren. We volgen daarin steeds de trends, ook nu op het gebied van gluten- en lactosevrij. Al denkt Gerbert dat het in deze tijd een modeverschijnsel is’.

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

Gerbert: ‘Het meest verkochte broodje is de Club Sandwich met kip, rosbief en spek, in wit of bruin. Hier komen veel mensen voor terug. Maar met stip op nummer één, is het lekkerste broodje de Uitsmijter Royal met rosbief en zelfgemaakte truffeltapenade op het lichte en luchtige briochebrood van Bussing. Deze willen we jou dan ook laten proeven’, vertrouwt Gerbert mij met een knipoog toe. Als ik na afloop van het interview een eerste hapje neem, kan ik niet anders dan het met hem eens zijn: de combinatie van het zachtzoete brood met ei smaakt voortreffelijk!

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Omdat beide heren ook in de keuken staan, zien ze waar veel vraag naar is. Naast diverse soorten broodjes is pasta populair. Verder is er vraag naar ambachtelijk gemaakte gerechten en producten vanuit de streek. Oudere mensen vragen meer om het zachte brood, terwijl de jongeren meer houden van knappiger. Marc: ’Het brood van Bussing speelt daar goed op in. Het heeft karakter en Bussing groeit mee met onze vraag en daarmee ook met die van onze klanten’.

Marc vervolgt: ’Inspelen op de allergenenwetgeving doen we al jaren. We volgen daarin steeds de trends, ook nu op het gebied van gluten- en lactosevrij. Al denkt Gerbert dat het in deze tijd een modeverschijnsel is’.

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

Gerbert: ‘Het meest verkochte broodje is de Club Sandwich met kip, rosbief en spek, in wit of bruin. Hier komen veel mensen voor terug. Maar met stip op nummer één, is het lekkerste broodje de Uitsmijter Royal met rosbief en zelfgemaakte truffeltapenade op het lichte en luchtige briochebrood van Bussing. Deze willen we jou dan ook laten proeven’, vertrouwt Gerbert mij met een knipoog toe. Als ik na afloop van het interview een eerste hapje neem, kan ik niet anders dan het met hem eens zijn: de combinatie van het zachtzoete brood met ei smaakt voortreffelijk!