fbpx

"HET SUCCES WORDT BEPAALD DOOR KWALITEITSPRODUCTEN UIT DE BUURT: VEELAL BIOLOGISCH & FAIRTRADE"

Paul Bakker, Baker & Moore

BAKER&MOORE, ROTTERDAM

In hartje Rotterdam aan de Westblaak zit Baker&Moore, een hippe tent voor ontbijt en lunch, waar ook flexwerkers graag vertoeven. Specialiteit: het samenstellen van je eigen sandwich in drie stappen.

Wie? Paul Bakker samen met Eline Moor

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Baker&Moore, Rotterdam

BAKER&MOORE, ROTTERDAM

In hartje Rotterdam aan de Westblaak zit Baker&Moore, een hippe tent voor ontbijt en lunch, waar ook flexwerkers graag vertoeven. Specialiteit: het samenstellen van je eigen sandwich in drie stappen.

Wie? Paul Bakker samen met Eline Moor

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Baker&Moore, Rotterdam

BAKER&MOORE, ROTTERDAM

In hartje Rotterdam aan de Westblaak zit Baker&Moore, een hippe tent voor ontbijt en lunch, waar ook flexwerkers graag vertoeven. Specialiteit: het samenstellen van je eigen sandwich in drie stappen.

Wie? Paul Bakker samen met Eline Moor

Wat? Horeca-ondernemers

Waar? Baker&Moore, Rotterdam

Na jaren van dromen en een wereldreis later, besluiten Paul Bakker en Eline Moor de stoute schoenen aan te trekken en samen Baker&Moore op te starten. Crowdfunding zorgt voor de financiering van deze hippe lunchroom. 96 Investeerders maken de droom van Paul en Eline waar.

Omdat brood de hoofdrol gaat spelen, gaan ze al snel op zoek naar een leverancier. Na een eerste ontmoeting met Bakkerij Bussing op Gastvrij Rotterdam is de keuze snel gemaakt. Dit brood past het beste bij hun essentie. En daarbij smaakt het ook nog eens heel erg lekker. Al drie maanden later, na hard werken, goede marketing en veel free publicity, staat Baker&Moore op de kaart in Rotterdam.

Na jaren van dromen en een wereldreis later, besluiten Paul Bakker en Eline Moor de stoute schoenen aan te trekken en samen Baker&Moore op te starten. Crowdfunding zorgt voor de financiering van deze hippe lunchroom. 96 Investeerders maken de droom van Paul en Eline waar.

Omdat brood de hoofdrol gaat spelen, gaan ze al snel op zoek naar een leverancier. Na een eerste ontmoeting met Bakkerij Bussing op Gastvrij Rotterdam is de keuze snel gemaakt. Dit brood past het beste bij hun essentie. En daarbij smaakt het ook nog eens heel erg lekker. Al drie maanden later, na hard werken, goede marketing en veel free publicity, staat Baker&Moore op de kaart in Rotterdam.

Wat is het geheim achter het succes van Baker&Moore?

Het succes wordt onder andere bepaald door kwaliteitsproducten uit de buurt: veelal biologisch en fairtrade. Meegaan met de laatste trends, is zeker ook niet onbelangrijk. We onderscheiden ons verder met een totaalplaatje’, vervolgt Paul. ‘De ambiance is goed, ons personeel is goed ingewerkt en gastvrij. We hebben werkplekken met wifi, want we zitten tenslotte wel aan de Westblaak waar veel bedrijven zijn gehuisvest. We zijn nu nog één van de twee horecagelegenheden. Westblaak is in ontwikkeling. Er komt een skatepark en wellicht in de toekomst een stadspark.’ Daar heeft Paul alweer ideeën voor. Hij blijft tenslotte ondernemer. ‘Wellicht kan ik daar een kiosk beginnen met sandwiches, voor ‘take away’.

Baker&Moore heeft een breed publiek. Van zakenman tot student, van jong tot oud, van stelletjes tot families met kinderen in het weekend. ‘Voor de kinderen hebben we kinderstoelen aangeschaft. We spelen graag in op de vraag en het soort gasten’.

Paul plaatst iedere dag wel een bericht op Facebook. 1800 Volgers heeft hij inmiddels al. Fans verspreiden met regelmaat de posts over nieuwe lekkernijen, zoals onlangs over een nieuwe cheesecake. Taarten zijn hot. ‘Het bericht hierover werd verspreid door heel Rotterdam’, vertelt hij met gepaste trots. Hij krijgt regelmatig vragen of hij ook warme gerechten gaat aanbieden. ‘Voorlopig niet’, vertelt hij vol overtuiging. ‘Ik wil het menu compact houden en bereiden waar het om gaat: de sandwich’.

Wat is het geheim achter het succes van Baker&Moore?

Het succes wordt onder andere bepaald door kwaliteitsproducten uit de buurt: veelal biologisch en fairtrade. Meegaan met de laatste trends, is zeker ook niet onbelangrijk. We onderscheiden ons verder met een totaalplaatje’, vervolgt Paul. ‘De ambiance is goed, ons personeel is goed ingewerkt en gastvrij. We hebben werkplekken met wifi, want we zitten tenslotte wel aan de Westblaak waar veel bedrijven zijn gehuisvest. We zijn nu nog één van de twee horecagelegenheden. Westblaak is in ontwikkeling. Er komt een skatepark en wellicht in de toekomst een stadspark.’ Daar heeft Paul alweer ideeën voor. Hij blijft tenslotte ondernemer. ‘Wellicht kan ik daar een kiosk beginnen met sandwiches, voor ‘take away’.

Baker&Moore heeft een breed publiek. Van zakenman tot student, van jong tot oud, van stelletjes tot families met kinderen in het weekend. ‘Voor de kinderen hebben we kinderstoelen aangeschaft. We spelen graag in op de vraag en het soort gasten’.

Paul plaatst iedere dag wel een bericht op Facebook. 1800 Volgers heeft hij inmiddels al. Fans verspreiden met regelmaat de posts over nieuwe lekkernijen, zoals onlangs over een nieuwe cheesecake. Taarten zijn hot. ‘Het bericht hierover werd verspreid door heel Rotterdam’, vertelt hij met gepaste trots. Hij krijgt regelmatig vragen of hij ook warme gerechten gaat aanbieden. ‘Voorlopig niet’, vertelt hij vol overtuiging. ‘Ik wil het menu compact houden en bereiden waar het om gaat: de sandwich’.

Wat is het geheim achter het succes van Baker&Moore?

Het succes wordt onder andere bepaald door kwaliteitsproducten uit de buurt: veelal biologisch en fairtrade. Meegaan met de laatste trends, is zeker ook niet onbelangrijk. We onderscheiden ons verder met een totaalplaatje’, vervolgt Paul. ‘De ambiance is goed, ons personeel is goed ingewerkt en gastvrij. We hebben werkplekken met wifi, want we zitten tenslotte wel aan de Westblaak waar veel bedrijven zijn gehuisvest. We zijn nu nog één van de twee horecagelegenheden. Westblaak is in ontwikkeling. Er komt een skatepark en wellicht in de toekomst een stadspark.’ Daar heeft Paul alweer ideeën voor. Hij blijft tenslotte ondernemer. ‘Wellicht kan ik daar een kiosk beginnen met sandwiches, voor ‘take away’.

Baker&Moore heeft een breed publiek. Van zakenman tot student, van jong tot oud, van stelletjes tot families met kinderen in het weekend. ‘Voor de kinderen hebben we kinderstoelen aangeschaft. We spelen graag in op de vraag en het soort gasten’.

Paul plaatst iedere dag wel een bericht op Facebook. 1800 Volgers heeft hij inmiddels al. Fans verspreiden met regelmaat de posts over nieuwe lekkernijen, zoals onlangs over een nieuwe cheesecake. Taarten zijn hot. ‘Het bericht hierover werd verspreid door heel Rotterdam’, vertelt hij met gepaste trots. Hij krijgt regelmatig vragen of hij ook warme gerechten gaat aanbieden. ‘Voorlopig niet’, vertelt hij vol overtuiging. ‘Ik wil het menu compact houden en bereiden waar het om gaat: de sandwich’.

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Bruin brood, slow juices, ambachtelijk gemaakte gerechten en streekproducten zijn de trends van nu. ‘Voor onze slow juices komen mensen geregeld terug, we maken wel acht kannen per dag. Mensen willen verder kaas van de boer uit de buurt, ham van de lokale slager, met als basis de sandwich. Broodjes zijn uit. Grote sneden brood, belegd met veel gezonds, zijn in. Voeg daar biologisch aan toe, dan heb je de trend wel te pakken. De vraag naar vlees, vis en vegetarisch is even groot. En als je de sandwich ook nog kan laten grillen tot een tosti-creatie, bied je voor elk wat wils.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘We verkopen twee soorten brood. Het bruine en witte brood is B’rustiek van Bussing. 48 Uur rijs geven dit brood een spekkige, open kruim met véél smaak. De meest verkochte Bussing sandwich is B’rustiek bruin, belegd met buratte, een luxe mozzarella. Serranoham, huisgemaakte pesto, zongedroogde tomaatjes, rucola en pijnboompitjes maken het tot een rijkelijk belegd en smakelijk geheel, waar iedereen graag zijn tanden in zet.’

Naar B'rustiek Bruin

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Bruin brood, slow juices, ambachtelijk gemaakte gerechten en streekproducten zijn de trends van nu. ‘Voor onze slow juices komen mensen geregeld terug, we maken wel acht kannen per dag. Mensen willen verder kaas van de boer uit de buurt, ham van de lokale slager, met als basis de sandwich. Broodjes zijn uit. Grote sneden brood, belegd met veel gezonds, zijn in. Voeg daar biologisch aan toe, dan heb je de trend wel te pakken. De vraag naar vlees, vis en vegetarisch is even groot. En als je de sandwich ook nog kan laten grillen tot een tosti-creatie, bied je voor elk wat wils.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘We verkopen twee soorten brood. Het bruine en witte brood is B’rustiek van Bussing. 48 Uur rijs geven dit brood een spekkige, open kruim met véél smaak. De meest verkochte Bussing sandwich is B’rustiek bruin, belegd met buratte, een luxe mozzarella. Serranoham, huisgemaakte pesto, zongedroogde tomaatjes, rucola en pijnboompitjes maken het tot een rijkelijk belegd en smakelijk geheel, waar iedereen graag zijn tanden in zet.’

Naar B'rustiek Bruin

Welke trends signaleer je op lunchgebied?

Bruin brood, slow juices, ambachtelijk gemaakte gerechten en streekproducten zijn de trends van nu. ‘Voor onze slow juices komen mensen geregeld terug, we maken wel acht kannen per dag. Mensen willen verder kaas van de boer uit de buurt, ham van de lokale slager, met als basis de sandwich. Broodjes zijn uit. Grote sneden brood, belegd met veel gezonds, zijn in. Voeg daar biologisch aan toe, dan heb je de trend wel te pakken. De vraag naar vlees, vis en vegetarisch is even groot. En als je de sandwich ook nog kan laten grillen tot een tosti-creatie, bied je voor elk wat wils.’

Het lekkerste broodje dat iedereen moet proberen?

‘We verkopen twee soorten brood. Het bruine en witte brood is B’rustiek van Bussing. 48 Uur rijs geven dit brood een spekkige, open kruim met véél smaak. De meest verkochte Bussing sandwich is B’rustiek bruin, belegd met buratte, een luxe mozzarella. Serranoham, huisgemaakte pesto, zongedroogde tomaatjes, rucola en pijnboompitjes maken het tot een rijkelijk belegd en smakelijk geheel, waar iedereen graag zijn tanden in zet.’

Naar B'rustiek Bruin